První fotografie z měsíce

Fotografie s příběhem: První fotka z Měsíce

Rubrika článkuJak fotit 15.10.2016

Kdo by dnes neznal legendární větu prvního muže na Měsíci – Neila Armstronga „Je to malý krok pro člověka, ale velký skok pro lidstvo?“ Takový se mezi námi bude hledat jen těžko. Navíc se tak opravdu stalo – 20. červenec roku 1969 se navždy nesmazatelně zapsal do naší historie a odstartoval desítky vesmírných expedic. Ale vraťme se zpět k proslulému přistání Apolla 11 a k prvním činnostem lidské rasy na Měsíci. Jednou z nich bylo také fotografování.

 

První fotografie z měsíce

 

Jedním z úkolů Neila Armstronga po přistání na Měsíci bylo tuto mimořádnou událost zdokumentovat. Ještě před samotnou vesmírnou expedicí trénoval Armstrong fotografování s upravenou verzí velkoformátového aparátu Hasselblad 500 EL, který nám zprostředkoval velmi detailní fotografie. Většinu z nich posléze nakenoval Kipp Teague a podívat se na ně můžete na Apollo Image Gallery.

 

Snímek, který uvidíte níže, je úplně první, který vznikl po přistání Apolla 11 a pár minut po výstupu Armstronga z přistávacího modulu „Eagle“. Právě tento kus přistávacího modulu na fotografii vidíte.

 

První fotografie z měsíce

 

Po této fotografii vznikaly další: mezi nimi i výstup astronauta Edwina „Buzze“ Aldrina. Zajímavostí zůstává, že existuje pouze jedna jediná fotografie samotného Armstronga na Měsíci, kde navíc stojí k Aldrinovi, který v tu chvíli aparát používal, zády, pracujíc na lunárním modulu (tento snímek vidíte níže). Adrin byl dále pověřen vyfocením několika panoramatických snímků. Je to také on, který na této vesmírné výpravě držel fotoaparát v rukou nejčastěji.

 

První fotografie z měsíce

 

Aldrin vyfotil i další slavnou fotografii. Je na ní Armstrong v kabině po dokončení celé akce, kdy si ještě nestihl sundat druhou část helmy. Za ním můžete vidět elektrické jističe, nad nimiž je šedou páskou přichycený jejich graf a uspořádání.

 

První fotografie z měsíce

 

„A Z ČISTA JASNA MĚ NAPADLO, ŽE TEN KRÁSNÝ MODRÝ HRÁŠEK JE ZEMĚ. ZAKRYL JSEM JI PALCEM, ALE NECÍTIL JSEM SE PŘI TOM JAKO OBR. NAOPAK – CÍTIL JSEM SE VELMI, VELMI MALÝ.“

Komentáře

Autor článku

Karolína Herzogová

Autorkou článku je Karolína Herzogová, fotografka, která svůj čas zodpovědně dělí mezi fotografování zvířat v divoké přírodě České republiky a osvětu začínajících fotografů prostřednictvím článků na Tipech jak fotit.

 

Mohlo by vás zajímat

Fotomodeling

Jak poznáte seriózního fotografa?

Ve fotomodelingu je klíčové získat kvalitní fotografie pro svou prezentaci. K nim však potřebujete dobrého fotografa, který vás nafotí. Jak takového fotografa sehnat a kde? A podle čeho je nutné vybrat, abyste nenaletěly podvodníkovi?   Přestože je fotomodeling branže, ve které se zná každý s každým a nikdo nezná nikoho, ne všem fotografům jde jenom […]

Autor článku Šárka Datum článku 02.02.2016
Komentáře k článku komentářů Rubrika článku Fotomodeling
Fotografie jídla

5 tipů pro lepší fotografii jídla

  Vyberte správný úhel   Je zde opravdu několik úhlů, které u gastro fotografie můžeme opakovaně pozorovat, ale vy si musíte určit ten, který bude ten nejlepší. Přemýšlejte o daném jídle už předem. Jeho velikost, tvar, výška a to co je na něm jedinečné. Pak umístěte kameru do toho úhlu, který tyto vlastnosti nejlépe vystihne. […]

Autor článku Jakub Hrubý Datum článku 05.07.2019
Komentáře k článku komentářů Rubrika článku Jak fotit
Cizinec

Jak fotit cizince

Potkali jste na svých cestách někoho s tak zajímavou tváří, že jste přímo toužili dotyčného vyfotografovat? Ale ještě předtím než stisknete spoušť, řeknete si „Jak bych to měl udělat?“ Jak toho člověka oslovit? Měl bych fotografovat z dálky pomocí tele objektivu nebo bych měl přijít blíže? Co když se urazí nebo naštve? Vždy záleží na […]

Autor článku Karolína Herzogová Datum článku 17.09.2014
Komentáře k článku komentářů Rubrika článku Jak fotit Lidi

S jakým objektivem fotit jídlo? (Nikon)

Dnešní článek se bude týkat objektivů od Nikonu, které výborně poslouží při fotografování jídla. Já si na takové fotografování beru vždy skla s pevnou ohniskovou vzdáleností. S pomocí těchto rychlých objektivů jsem schopná dostat se do těsné blízkosti k pokrmům, což mi dává řadu výhod:   1. Pomoc při vizualizaci kompozice (zatím bez vybavení) – čili […]

Autor článku Karolína Herzogová Datum článku 07.10.2015
Komentáře k článku komentářů Rubrika článku Základy