Doma Jak fotit 15.05.2013
Musím se přiznat, že mám rád nakupování v kamenném obchodě. Líbí se mi jít do obchodu, promluvit si s prodavačem, vyměnit zkušenosti a produktu se dotknout, než si jej koupím. Skutečnost je ovšem taková, že žijeme v úplně novém světě. I já nakonec příjmul skutečnost, že to co mám tak rád, je minulostí. Vydal jsem se tedy do světa on-line nakupování a rád bych se podělil o pár postřehů. Nedávno mě moje matka požádala, abych pro ni sehnal na internetu krejčovskou pannu. Strávil jsem tedy spoustu času studováním portálů jako je aukro.cz a dalších, kde malí prodejci nabízejí své výrobky. Prohledal jsem i spustu malých eshopů a vypozoroval sám na sobě zajímavou věc. Měl-li výrobek špatnou fotografii (mluvím o náhledu, miniatuře obrázku), ani jsem se neobtěžoval rozkliknout odkaz pro víde detailů.
Jsem zcela přesvědčený o tom, že dobrá fotografie může zvrátit rozhodnutí mnoha zájemců o určité zboží. Mohu říct se 100% jistotou, že bych spíše koupil špatně vyrobené zboží s dobrou fotografií, než kvalitní produkt, který je špatně vyfocený. Myslím si, že každý z nás dělá stejná podvědomá rozhodnutí každý den. I když jsme si vědomi toho, že fotografie nemá vliv na kvalitu produktu…
Představím vám proto několik tipů, jak fotit produkty s jakýmkoli fotoaparátem, které můžete začít používat už dnes a tím zlepšit kvalitu snímků, které mají prodat váš produkt. Podívat se také můžete na můj kurz fotografování Akademie produktové fotografie, který ukazuje přesné postupy od výběru fotoaparátu až po finální doostření. Tento kurz je vhodný pro majitele e-shopů bez zkušeností s focením ale také pro ty, kteří by se chtěli jednou živit jako produktový fotograf.
1. Vypněte blesk!
Vypněte vestavěný blesk fotoaparátů. 9 z 10 snímků, které jsou focené tímto z způsobem působí naprosto amatérským dojmem a pokdopávají důveryhodnost samotného produktu. Raději počkejte, až bude den, dejte produkt k oknu a fotografujte. Ideální je, když bude zamračeno. To se nebe chová jako obří softbox a světlo dopadající na produkt bude krásně měkké.
2. Odstraňte z obrazu všechny rušivé prvky
Věci, které se netýkají prodeje nepatří na fotografii. Kupující bude zmatený, co vlastně prodáváte a tím, že na internetu je konkurence vzdálená jen jedno kliknutí, nebude se zdržovat psaním dotazů, co je vlastně součástí vaší nabídky. Vím, že touha uchvátit kupující svou kreativitou je silná ale raději ji schovejte na jiný typ fotografování. Ideální je samozřejmě fotografovat na 100% bílém pozadí, jako to mají velké eshopy.
3. Využijte jednoduché lešení
Jednoduše postavte produkt na krabici (třeba od bot), přes kterou přehodíte látku, která se neleskne (například prostěradlo) a můžete začít fotografovat. Nenechávejte produkt ležet jako leklou rybu ale můžete jej trochu naaranžovat pomocí různých podložek. Vždy ale noste v hlavě jedno pravidlo: Nic na snímku nesmí odvádět pozornost od produktu.
4. Použijte hloubku ostrosti
Všiměte si, že pokud si nějakou věc prohlížíte, vaše oko se nejprve zaměří na celek jako tvar a následně začne zkoumat detaily. Využijte toho i při fotografování vašich produktů. Použijte malou hloubku ostrosti a zaměřte se na části zboží, které se chystáte prodávat. Pokud nevíte, jak dosáhnout malé hloubky ostrosti, tak prostě nastavte clonové číslo (to u kterého je písmenko f – f/10, f/12,) na co nejmenší hodnotu a ohnisko objektivu zvolte co nejdelší – od 50mm výše dále by již mělo stačit.
Myslíte to s focením produktů vážně, nebo potřebujete fotit produkty pro Váš e-shop? Pak asi hledáte Akademii produktové fotografie
Jediný komplexní vzdělávací program, jak fotit produkty pro e-commerce. Od nastavení světel po finální doostření ve Photoshopu.
Komentáře
Autor článku
Filip Obr
Autor článku je Filip Obr contributor New Yorské fotobanky Shutterstock. Jeho webové stránky jsou interiérový fotograf