{"id":66679,"date":"2019-05-06T17:42:04","date_gmt":"2019-05-06T16:42:04","guid":{"rendered":"https:\/\/tipyjakfotit.cz\/?p=66679"},"modified":"2019-12-18T14:16:42","modified_gmt":"2019-12-18T13:16:42","slug":"filip-obr-nemale-ambice-a-dokonaly-smysl-pro-materialy-ve-fotografiich-luxusnich-hotelu","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/tipyjakfotit.cz\/filip-obr-nemale-ambice-a-dokonaly-smysl-pro-materialy-ve-fotografiich-luxusnich-hotelu\/","title":{"rendered":"Filip Obr – Fotograf interi\u00e9r\u016f a hotel\u016f"},"content":{"rendered":"

P\u0159id\u00e1v\u00e1m rozhovor, kter\u00fd vznikl pro \u010dasopis FONT a jeho\u017e autorem je Jan Barto\u0161.\u00a0<\/h3>\n

Vzpomenete si na svoji prvn\u00ed fotografii hotelov\u00e9ho pokoje?<\/h3>\n

B\u011bhem studia na VO\u0160 Hellichova jsme s kamar\u00e1dem zalo\u017eili grafick\u00e9 a reklamn\u00ed studio. On vytv\u00e1\u0159el n\u00e1vrhy a j\u00e1 se v\u011bnoval obchodu, fotografov\u00e1n\u00ed a p\u0159\u00edprav\u011b fotografi\u00ed pro tisk. V t\u00e9to dob\u011b jsem se zab\u00fdval p\u0159edev\u0161\u00edm produktovou fotografi\u00ed pro na\u0161e klienty do katalog\u016f a prospekt\u016f. Jednoho dne na\u0161e grafick\u00e9 studio dostalo zak\u00e1zku od fotografa, kter\u00fd pracoval pro hotel. Hotelov\u00fd mana\u017eer po n\u011bm po\u017eadoval komplexn\u00ed \u0159e\u0161en\u00ed v\u010detn\u011b prospekt\u016f a dal\u0161\u00edch tiskovin, a proto se ozval n\u00e1m. Setkali jsme se v hotelu, kde zrovna fotil. P\u0159i\u0161el na sch\u016fzku do hotelov\u00e9 lobby v \u017eupanu a vypadal naprosto spokojen\u011b. Nutno podotknout, \u017ee j\u00e1 byl v t\u00e9 dob\u011b zcela vystresovan\u00fd z na\u0161ich klient\u016f, deadlines a pl\u00e1nu. Klid, kter\u00fd vyza\u0159oval z jeho pracovn\u00edho stylu m\u011b zcela fascinoval. Nic takov\u00e9ho jsem ve sv\u00e9m pracovn\u00edm \u017eivot\u011b neznal. Po rozluce s kolegou jsem se rozhodoval, co budu d\u011blat d\u00e1l, a v\u011bd\u011bl jsem, \u017ee nechci sed\u011bt v kancel\u00e1\u0159i a vytv\u00e1\u0159et tabulky nebo upravovat fotky. Vzpomn\u011bl jsem si na tu hotelovou lobby a \u017eup\u00e1nek\u2026<\/p>\n

\"Filip<\/a><\/p>\n

Jak\u00fd typ interi\u00e9r\u016f a architektury m\u00e1te a fot\u00edte nejrad\u011bji?<\/h3>\n

M\u00e1m r\u00e1d prostory s p\u0159\u00edb\u011bhem. P\u0159ed focen\u00edm se r\u00e1d informuji o historii budovy a pokoj\u016f. Nap\u0159\u00edklad p\u0159ed p\u00e1r dny jsem fotil prezidentsk\u00e9 apartm\u00e1 v hotelu Intecontinental, kde bydlel Michael Jackson p\u0159i sv\u00e9 n\u00e1v\u0161t\u011bv\u011b Prahy v roce 1996. Vyr\u016fstal jsem v devades\u00e1tk\u00e1ch a Michael byl moje srdcovka. B\u011bhem focen\u00ed jsem poslouchal jeho alba a bylo to, jako kdyby mi st\u00e1l celou dobu za z\u00e1dy. Pochopiteln\u011b se jednalo o sugesci, ale r\u00e1d si takhle focen\u00ed u\u017e\u00edv\u00e1m, a t\u00edm d\u00e1v\u00e1m do fotografov\u00e1n\u00ed emoce. Co se t\u00fdk\u00e1 prostoru, na fotografov\u00e1n\u00ed m\u00e1m r\u00e1d \u010dlenit\u00e9 interi\u00e9ry, kter\u00e9 maj\u00ed historizuj\u00edc\u00ed prvky. Klenby, sloupy, zaj\u00edmav\u00e9 \u0161tuky. Tak\u00e9 r\u00e1d fot\u00edm luxusn\u00ed interi\u00e9ry, kde jsou pou\u017eity kr\u00e1sn\u00e9 textury, jako jsou tapety se zlatem, intarzie, d\u00fdhy z ko\u0159enic, mramor, sochy nebo k\u0159i\u0161\u0165\u00e1lov\u00e9 prvky n\u00e1bytku\u00a0a sv\u00edtidla. V takov\u00fdch interi\u00e9rech nejl\u00e9pe vynikne m\u016fj fotografick\u00fd rukopis, ve kter\u00e9m se sna\u017e\u00edm d\u00e1t vyniknout materi\u00e1l\u016fm a textur\u00e1m, kter\u00e9 mohou b\u00fdt p\u0159i letm\u00e9 prohl\u00eddce oku skryty.<\/p>\n

\"Filip<\/a><\/p>\n

V \u010dem je fotografov\u00e1n\u00ed interi\u00e9r\u016f specifick\u00e9?<\/h3>\n

O fotografov\u00e1n\u00ed interi\u00e9r\u016f je vhodn\u00e9 p\u0159em\u00fd\u0161let jako o fotografov\u00e1n\u00ed mnoha produkt\u016f na jednom m\u00edst\u011b. Proto pro m\u011b bylo snadn\u00e9 konvertovat z produktov\u00e9ho fotografa do oblasti interi\u00e9rov\u00e9 fotografie.<\/p>\n

\"Filip<\/a><\/p>\n

Jak\u00e9 \u0159e\u0161\u00edte nej\u010dast\u011bj\u0161\u00ed probl\u00e9my, vzhledem k prostoru pokoj\u016f?<\/h3>\n

Kdy\u017e jsem fotil produkty ve studiu, bylo v\u017edy snadn\u00e9 pracovat se sv\u011btlem p\u0159esn\u011b tak, jak jsem pot\u0159eboval. V\u00fdchoz\u00edm bodem bylo tmav\u00e9 studio a produkt ve tm\u011b. Postupn\u00fdm p\u0159id\u00e1v\u00e1n\u00edm sv\u011btel a modifik\u00e1tor\u016f jsem objekt tvaroval a nakonec vytvo\u0159il perfektn\u00ed v\u00fdsledek. P\u0159i fotografov\u00e1n\u00ed interi\u00e9r\u016f je tato workflow velmi zt\u00ed\u017een\u00e1 t\u00edm, \u017ee sv\u011btlo dopad\u00e1 na vybaven\u00ed m\u00edstnosti \u010dasto z velmi nevhodn\u00e9ho \u00fahlu, v nevhodn\u00e9 kvalit\u011b i nevhodn\u00e9 barevn\u00e9 teplot\u011b. Existuj\u00ed samoz\u0159ejm\u011b interi\u00e9ry, kdy design\u00e9r perfektn\u011b promyslel osv\u011btlen\u00ed. Pak jen sta\u010d\u00ed postavit fotoapar\u00e1t a cvaknout. Ov\u0161em ve v\u011bt\u0161in\u011b p\u0159\u00edpad\u016f je opak pravdou. Ne\u0161varem velk\u00e9 v\u011bt\u0161iny hotelov\u00fdch interi\u00e9r\u016f, kter\u00e9 jsem fotil, jsou mal\u00e1 okna. Ve v\u011bt\u0161in\u011b p\u0159\u00edpad\u016f se sna\u017e\u00edm fotografovat tak, aby byla vid\u011bt okna v z\u00e1b\u011bru. T\u00edm se ale dost\u00e1v\u00e1m do situace, kdy bojuji s mal\u00fdm, tvrd\u00fdm\u00a0zdrojem denn\u00edho sv\u011btla, kter\u00e9 mi sv\u00edt\u00ed p\u0159\u00edmo do objektivu a zbytek sc\u00e9ny je potemn\u011bl\u00fd.\u00a0<\/p>\n

\"3\"<\/a><\/p>\n

Zm\u00ednil jste, \u017ee n\u011bkter\u00e9 hotely maj\u00ed pom\u011brn\u011b p\u0159\u00edsn\u00e1 pravidla pro vizualizaci sv\u00fdch interi\u00e9r\u016f. Jak\u00e1 to jsou?<\/h3>\n

Hotelov\u00e9 \u0159et\u011bzce maj\u00ed sv\u00e9 standardy, kter\u00e9 zaji\u0161\u0165uj\u00ed, \u017ee fotografie po cel\u00e9m sv\u011bt\u011b budou na podobn\u00e9 \u00farovni. Bohu\u017eel jsem v\u00e1z\u00e1n ml\u010denlivost\u00ed, nemohu zve\u0159ej\u0148ovat konkr\u00e9tn\u00ed body. Mohu se ale snad zm\u00ednit, \u017ee maj\u00ed \u010dasto speci\u00e1ln\u011b vy\u0161kolen\u00e9 pokojsk\u00e9, kter\u00e9 jedin\u00e9 maj\u00ed certifikaci na p\u0159\u00edpravu pokoj\u016f pro focen\u00ed. Maj\u00ed speci\u00e1ln\u00ed postupy, jak vy\u017eehlit postel, jak p\u0159ipravit pol\u0161t\u00e1\u0159e atd. R\u00e1d pracuji pro nadn\u00e1rodn\u00ed hotely, proto\u017ee p\u0159i takov\u00e9m focen\u00ed si v\u0161ichni z\u00fa\u010dastn\u011bn\u00ed uv\u011bdomuj\u00ed, \u017ee jde o d\u016fle\u017eitou akci, jej\u00edm\u017e v\u00fdsledkem bude fotografie, kter\u00e1 je vlastn\u011b jedinou vizu\u00e1ln\u00ed interakc\u00ed potencion\u00e1ln\u00edho hosta s hotelem, do kter\u00e9ho se chyst\u00e1.<\/p>\n

 <\/p>\n

Na co mysl\u00edte p\u0159i fotografov\u00e1n\u00ed?<\/h3>\n

P\u0159i fotografov\u00e1n\u00ed je pot\u0159eba se odprostit od ve\u0161ker\u00fdch ru\u0161iv\u00fdch my\u0161lenek, m\u00edt mysl klidnou jako vodn\u00ed hladinu, naladit se na vlnu prostoru a pe\u010dliv\u011b sledovat sv\u011btlo.<\/p>\n

Jakou techniku pou\u017e\u00edv\u00e1te \u2013 fotoapar\u00e1t, objektivy, sv\u011btla\u2026<\/h3>\n

V sou\u010dasn\u00e9 dob\u011b pracuji s fotoapar\u00e1tem Canon 5D Mark IV a jako z\u00e1lo\u017en\u00ed m\u00e1m Canon\u00a05D Mark II. Objektivy pou\u017e\u00edv\u00e1m tilt-shift od Canonu. Nej\u010dast\u011bji pak Canon TS-E 17mm f\/4,0L. Na place m\u00e1m v\u017edy sv\u016fj MacBook 15″, na kter\u00e9m sn\u00edmky okam\u017eit\u011b kontroluji. Sv\u011btel jsem u\u017e vym\u011bnil za svoji kari\u00e9ru mnoho. N\u011bkdy pou\u017e\u00edv\u00e1m trval\u00e1 sv\u011btla ARRI, u kter\u00fdch m\u011b bav\u00ed kvalita a konzistence sv\u011btla, kterou poskytuj\u00ed. N\u011bkdy pou\u017eiji klasick\u00e9 studiov\u00e9 z\u00e1blesky, jindy syst\u00e9mov\u00e9 blesky a n\u011bkdy kamerov\u00e9 LED sv\u011btlo. Zkou\u0161en\u00ed nov\u00fdch mo\u017enost\u00ed nasv\u00edcen\u00ed interi\u00e9r\u016f je vlastn\u011b takov\u00e1 moje radost. M\u00e1m r\u00e1d, kdy\u017e m\u00e1m na focen\u00ed \u010das, k dispozici kr\u00e1sn\u00fd prostor a u toho mohu experimentovat s nasv\u00edcen\u00edm a vn\u00e1\u0161et t\u00edm do interi\u00e9ru nov\u00e9 emoce.<\/p>\n

\"Filip<\/a><\/p>\n

V\u011bt\u0161ina va\u0161ich sn\u00edmk\u016f je nafocena za soumraku, pro\u010d?<\/h3>\n

\u010c\u00e1ste\u010dn\u011b kv\u016fli protisv\u011btlu, kter\u00e9 jsem zmi\u0148oval v\u00fd\u0161e, a \u010d\u00e1ste\u010dn\u011b kv\u016fli atmosf\u00e9\u0159e. Je n\u00e1dhern\u00e9 kombinovat tepl\u00e9 sv\u011btlo, kter\u00e9 p\u016fsob\u00ed \u00fatuln\u00fdm dojmem se soumrakem za okny. Nejenom, \u017ee kombinace tepl\u00e9 a studen\u00e9 barvy p\u0159in\u00e1\u0161\u00ed do prostoru v\u011bt\u0161\u00ed hloubku, ale z\u00e1rove\u0148 p\u016fsob\u00ed na mysl div\u00e1ka tak, \u017ee den kon\u010d\u00ed a je \u010das se \u201euvelebit\u201c v prostoru na fotografii a u\u017e nechodit jinam.<\/p>\n

U\u010d\u00edte se od koleg\u016f?<\/h3>\n

Ka\u017ed\u00fd interi\u00e9rov\u00fd fotograf, kter\u00fd je krok p\u0159ede mnou, je pro m\u011b vzorem. Od ka\u017ed\u00e9ho se m\u00e1m co u\u010dit, a tak to tak\u00e9 d\u011bl\u00e1m. Na interi\u00e9rovou fotografii neexistuje \u017e\u00e1dn\u00fd obecn\u00fd recept\u00a0a ka\u017ed\u00fd prostor je novou v\u00fdzvou. Proto m\u00e1m na Facebooku a Instagramu p\u0159id\u00e1no n\u011bkolik fotograf\u016f, u kter\u00fdch sleduji, jak pracuj\u00ed. Mike Bultler, Barry Grossman a dal\u0161\u00ed.\u00a0<\/p>\n

\"Filip<\/a><\/p>\n

V \u010dem je lep\u0161\u00ed sou\u010dasn\u00e1 \u0161pi\u010dka interi\u00e9rov\u00e9 fotografie z Ameriky Robert Miller?<\/h3>\n

Nemysl\u00edm si, \u017ee by ve fotografii mohl b\u00fdt n\u011bkdo lep\u0161\u00ed nebo hor\u0161\u00ed. Jako se portr\u00e9tn\u00ed fotograf mus\u00ed dostat na jednu vlnu se sv\u00fdm modelem, tak i fotograf interi\u00e9r\u016f si mus\u00ed b\u00fdt sympatick\u00fd s prostorem, kter\u00fd fot\u00ed. A kdy\u017e se to povede, vznikaj\u00ed a\u017e nadpozemsk\u00e9 v\u00fdsledky, kter\u00e9 promlouvaj\u00ed k div\u00e1kovi.<\/p>\n

Z jak\u00fdch f\u00e1z\u00ed se skl\u00e1d\u00e1 realizace zak\u00e1zky pro hotel?<\/h3>\n

Samoz\u0159ejm\u011b se jedn\u00e1 o to, zda-li je hotel v Praze, nebo kdekoli jinde. Preferuji se osobn\u011b sej\u00edt, proj\u00edt si prostory, sezn\u00e1mit se s \u010dlov\u011bkem, se kter\u00fdm by se m\u011bla zak\u00e1zka realizovat, a pak se vid\u00ed, jestli bude spolupr\u00e1ce oboustrann\u011b\u00a0p\u0159\u00ednosn\u00e1. N\u00e1sleduje vytvo\u0159en\u00ed dokument\u016f, kde je p\u0159esn\u00fd rozpis lokac\u00ed, fotografi\u00ed, techniky, denn\u00edho \u010dasu, \u010dasu trv\u00e1n\u00ed a mnoho dal\u0161\u00edho. Na z\u00e1klad\u011b toho se pak vyberou vhodn\u00e9 term\u00edny pro focen\u00ed a v\u0161e se zrealizuje. Ka\u017ed\u00e1 nov\u00e1 fotografie, kterou si mohu d\u00e1t do portfolia, nebo ka\u017ed\u00fd nov\u00fd prostor, kde mohu odhalit skryt\u00e9 detaily, je pro m\u011b osobn\u00edm \u00fasp\u011bchem.\u00a0<\/p>\n

\"Filip<\/a><\/p>\n

 <\/p>\n

A co nejbli\u017e\u0161\u00ed profesn\u00ed pl\u00e1ny, co chyst\u00e1te?<\/h3>\n

V nejbli\u017e\u0161\u00ed dob\u011b se p\u0159ipravuji na z\u00edsk\u00e1n\u00ed fotografick\u00e9 certifikace Hilton worldwide. Od toho by se mohl odv\u00edjet zbytek roku. Jednou bych cht\u011bl m\u00edt v portfoliu dubajsk\u00e9 luxusn\u00ed hotely. Pokukuji i po Soulu, ale uvid\u00edme, kam m\u011b \u017eivot zavede<\/p>\n

 <\/p>\n

www.obr-fotograf.cz<\/a><\/p>\n

https:\/\/www.facebook.com\/filipobrcom<\/a><\/p>\n

https:\/\/www.instagram.com\/filipobr_hotelphotography\/<\/a><\/p>\n

 <\/p>\n

\n

„Pokud m\u00e1te r\u00e1di zaj\u00edmav\u00e9 rozhovory s nem\u00e9n\u011b zaj\u00edmav\u00fdmi lidmi, doporu\u010dujeme web dokonalazena.cz<\/a>.“<\/p>\n<\/blockquote>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

P\u0159id\u00e1v\u00e1m rozhovor, kter\u00fd vznikl pro \u010dasopis FONT a jeho\u017e autorem je Jan Barto\u0161.\u00a0 Vzpomenete si na svoji prvn\u00ed fotografii hotelov\u00e9ho pokoje? B\u011bhem studia na VO\u0160 Hellichova jsme s kamar\u00e1dem zalo\u017eili grafick\u00e9 a reklamn\u00ed studio. On vytv\u00e1\u0159el n\u00e1vrhy a j\u00e1 se v\u011bnoval obchodu, fotografov\u00e1n\u00ed a p\u0159\u00edprav\u011b fotografi\u00ed pro tisk. V t\u00e9to dob\u011b jsem se zab\u00fdval p\u0159edev\u0161\u00edm […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":66681,"comment_status":"open","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[29],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/tipyjakfotit.cz\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/66679"}],"collection":[{"href":"https:\/\/tipyjakfotit.cz\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/tipyjakfotit.cz\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tipyjakfotit.cz\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tipyjakfotit.cz\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=66679"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/tipyjakfotit.cz\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/66679\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/tipyjakfotit.cz\/wp-json\/wp\/v2\/media\/66681"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/tipyjakfotit.cz\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=66679"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/tipyjakfotit.cz\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=66679"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/tipyjakfotit.cz\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=66679"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}