Začněte se zlepšovat ve focení efektivně:

Eshop Výukové kurzy
texel

Jak se stát profesionálním cestovatelským fotografem

Rubrika článkuJak fotit 25.08.2019

Cestovatelská fotografie = jak začít jako cestovní fotograf?

Myslíte si, že je potřeba jen fotoaparát a letenka, aby jste se jím stali? Teoreticky ano. V praxi ale soutěžíte se světem a lidmi plnými kreativitou, kde všichni soupeří o příležitost stát se cestovatelským fotografem na plný úvazek. To znamená, že v oboru je hodně prostoru pro zkušené fotografy, ale že potřeba kvalitního obsahu je stále vysoká. 

 

Sociální média a online publikace nasákají vizuální obsah jako houba. Jejich nutnost zveřejňovat poutavé a jedinečné fotografie, virální videa a inspirativní příspěvky znamená, že jsou teď fotografové žádáni!

 

Jste připraveni se do toho zapojit?

 

Níže naleznete informace o tom, jakými kroky začít k zahájení kariéry cestovního fotografa:

  • Stanovte si cíle
  • Naučit se fotografovat
  • Vytvořit si svůj styl
  • Vytvořit si portfolio
  • Vytvořit si vlastní web
  • Najít klienty
  • Publikovat fotografie
  • Být aktivní na sociálních síctích
  • Propagujte se

 


 

maják

 

Jak začít kariéru cestovatelského fotografa

Stanovte si cíle

Než se podíváte na svůj fotoaparát nebo se zamyslíte nad úžasnými místy, která navštívíte, udělejte krok zpět a nahlédněte i dovnitř.

 

Napište si, proč přesně chcete být cestovatelským fotografem. Je to proto, aby se vaše fotografie objevila na obálce National Geographic? Chcete cestovat zdarma? Chcete navštívit místa daleko a dokumentovat je jako fotožurnalista? Nebo je to jednoduše proto, že máte rádi fotografování a objevování nových míst?

 

Stanovení cílů a přemýšlení nad tím, proč chcete být cestovatelským fotografem zní docela jako snadný krok k přeskočení tohoto bodu, ale věřte mi, že se na své cíle budete jednoho dne chtít ohlédnout zpět. Když budete mít pár špatných měsíců bez práce, když budete až po kolena v bahně kvůli jedné fotce… budete si chtít připomenout, proč to vlastně děláte.

 

Když si napíšete pár dosažitelných cílů, poskytne vám to také cestu, kterou byste měli následovat. Cestovní fotografie nemá skutečnou „kariérní cestu“, takže si nezapomeňte napsat několik krátkodobých i dlouhodobých cílů, na kterých budete pracovat.

texel

 


 

Naučte se fotografovat

Tento krok se vám může zdát samozřejmý, ale můžete být překvapení, kolik lidí ho nebere vážně. Pokud opravdu pracujete v oblasti cestovního fotografování a stanete se tímto fotografem na plný úvazek, musíte znát váš fotoaparát i naruby.

 

Pokud máte na Instagramových fotkách 500 liků, ve světě médií a publikací to je jedno, jestli se vaše fotografie nevytiskne ostře i nad 1000 pixelů.

 

Jestli umíte správně nastavit váš fotoaparát, standardní kvalitu fotografií a máte oko, které kreativně vidí a zachytí svět, máte skoro vyhráno.

 

Nevěřím moc, že se kreativní dovednosti naučíte čtením o nich z knih (každý má jiný názor!), ale pokud dáváte přednost tomuto, existuje řada online kurzů, které vám mohou pomoct. Dalším způsobem, jak se naučit fotit, je vzít si fotoaparát a fotit, dokud se nenaučíte, jak funguje v různých světelných podmínkách – při focení krajiny, v interiéru a exteriéru, vzhůru nohama, pod vodou, při pohledu vzhůru i dolů. Tímto do toho pravděpodobně dostanete drift.

 

Vědět, jak se používá váš fotoaparát, je pro cestovatelského fotografa nezbytné. Když se rychle dokážete přizpůsobit okolí a víte, jak za vteřinu změnit nastavení tak, aby bylo správné na zachycení jediného okamžiku, máte docela dobrou šanci stát se profesionálním fotografem v oboru.

 

Procvičujte si fotografování na přátelích, domácích mazlíčcích, místního okolí a v podstatě foťte cokoli a vše, abyste rozšířili své fotografické znalosti. Nebo si najděte nějakou fotografickou výzvu a pracujte na ní. 

netherlands

 


 

Vytvořte si svůj styl

Chcete aby lidé viděli nějakou vaši fotografii, aniž by se předtím podívali, kdo to fotil a řekli si „vím, kdo to fotil“ nebo alespoň, aby viděli vaše portfolio a byli ohromeni vaší jedinečnou perspektivou světa? Vytvoření vlastního obsahu a stylu je o vývoji vize, která zobrazuje váš pohled na okolí. Někteří lidé fotí jen z drona, někteří fotí pod vodou, někteří zase cestovní portréty. Cokoliv je váš styl, držte se ho a najděte způsob, jak vyniknout.

 


 

Vytvořte si portfolio

Kdysi jsem četla, že se můžete nazývat fotografem až po tom, co nafotíte 10 000 dobrých fotografií. Nesouhlasím.

Budování profesionálního portfolia je o sestavení sbírky vaší nejlepší práce, ať už je to vaše první nebo 6 428. práce.

 

Portfolio je váš odkaz na sdílení vaší práce. Měl by zdůraznit co děláte a jak dobře to děláte.

 

Může být jak ve formě brožury PDF, která je připravena k zasílání klientům nebo vydavatelům přes e-mail, můžete použít online galerii a nebo weby, jako je Flickr a 500px.com

 

Pár tipů na vytvoření skvělého portfolia:

  • Pravidelně udržujte složku nejlepších snímků
  • Buďte si svým vlastním nejhorším kritikem
  • Třiďte fotografie podle cíle, barvy nebo stylu

 

Složka nejlepších snímků pro každý cíl vám umožní rychlý přístup k nim, když je potřebujete rychle najít pro klienta. Brožura ve formátu PDF, která obsahuje například jen 20 vašich nejlepších snímků, je také dobrý způsob, jak lidem rychle ukázat styl vaší tvorby. Online portfolia jsou také skvělá, protože mohou být příjemná na pohled a snadno propojitelná na fórech, sociálních médiích a e-mailech. Umožní lidem rychlý přístup k vaší tvorbě.

 

Nezapomeňte na logo.

Mít zapamatovatelné logo pomůže návštěvníkům vašeho portfolia vzpomenout si na vaši práci, pokaždé když vaše logo uvidí. Viděli jste už, jak profesionální fotografové podepisují spodní část svých tištěných fotek? Je to perfektní logo fotografa a přesně vás to nasměruje na jeho web.

 

Photologo je služba, která pro fotografy vytváří ručně psaná loga, což znamená, že pokud váš rukopis není super fantastický, udělají za vás tvrdou práci a poskytnou vám soubor souborů, které můžete použít.

netherlands

 


 

Vyvtořte si vlastní web nebo blog

Nezávisle na portfoliu, publikování vlastního obsahu na webu nebo blogu je fantastickým způsobem, jak předvést své schopnosti. Vytvořením vlastního prostoru online můžete publikovat svůj obsah tak, jak chcete. S vlastním blogem nebo webem máte možnost propagovat svůj jedinečný fotografický styl každému, kdekoli na světě. Nástroje, jako je Google Analytics, vám umožní zjistit, kdo a kde se na vaše stránky dívá, což vám poskytne skvělý přehled o tom, jak se vaše fotografie zviditelňuje a jaký je nejoblíbenější obsah na vašem webu!

 


 

Najděte si klienty

Jakmile si své fotografické dovednosti osvojíte do té míry, že věříte, že bude přínosem pro klienty, je čas přejít na tento bod.

 

Většina cestovatelských fotografů pracuje na volné noze, což znamená, že mají celou řadu klientů od tiskových médií až po místní tour operátory a firmy. Není zde žádný limit, pro to, kdo může být vaším klientem, protože každý potřebuje obrázky pro vizuální marketing. Při výběru místa k pobytu se podívejte na všechny fotografie hotelů, na které se díváte. Někdo je fotit musí a většinou hotely hledají někoho, kdo jim nafotí nové fotografie, totéž platí pro cestovní kanceláře a místní turistické zájezdy.

 

Jedním ze způsobů, jak získat pravidelný příjem jako fotograf, je prodávání fotografií na fotobankách. Abych byla upřímná, ne všechny pro vás budou přínosem a ne všechny budou stát za váš čas. Tandem Stock je skvělá volba – získáte zde více peněz za prodej fotografií. Micro stock je více pro fotografie pláží, přírody atd., které se prodávají za menší částky.

Zde jsou další fotobanky, keté si můžete vyzkoušet – Shutterstock, Alamy a Istockphoto. 

 


Publikujte své fotografie

Nyní se můžeme začít bavit o zábavnějších věcech. Část, kde zavoláte celé své rodině, aby se vydali koupit si každou kopii jednoho časopisu, protože je v něm vaše fotka. Publikování vaší fotografie je jedním z největších úspěchů profesionálního fotografa. Myslím, že je to znamení, že si vaše práce zaslouží publikování, a že jste považováni za pracujícího profesionála.

 

Publikování není ve skutečností tak nepolapitelný cíl, jak se zdá. Někdy to může být jen kontaktování editora se skvělým nápadem na příběh, self – publishing na webech, jako je BoredPanda.com a nechat editory kontaktovat vás, aby publikovali váš článek.

 

Většina fotografů, kteří jsou zveřejňováni v cestovních časopisech, jsou pravidelní, vybudovali si reputaci u editora nebo novináře a jsou někým, na koho se mohou spolehnout. 

voda

 


 

Buďte aktivní na sociálních sítích

Dnes jsou sociální média pro cestovatelského fotografa nezbytná proto, aby byla vaše práce vidět. Může to být jednoduché – vytvořte si účet na Instagramu a sdílejte vaši práci, na které označte i místo vzniku fotografie, aby lidé věděli, kde byla fotografie pořízena.

 

Existuje ale mnohem více sociálních médií pro fotografy, které naleznete v mém článku zde. :)

 

Tipy pro sociální média:

  • Tvořte složky, nesdílejte každou jednotlivou fotografii
  • Používejte hashtagy jako #seeaustralia, #NZMustDO, #TravelFrance, #inspiredbyiceland atd..
  • označujte ostatní fotografické účty, turistické rady atd..
  • budujte si vztahy s cíli nebo značkami, se kterými chcete pracovat (komentujte, lajkujte, sdílejte jejich obsah)
  • udržujte kontakt i se svými sledujiícími

 

 


 

Nezapomeňte na vlastní propagaci

Tato část je možná nejdůležitější ze všech. Jestli jste si to ještě neuvědomili, je čas, aby vám to někdo řekl.

 

Musíte se prodat.

Nemluvím tu o výprodeji, ale o tom, že musíte mít jistotu, že se o svou práci dokážete podělit. Když ji vidíte, mělo by vám být hned jasné, komu ji chcete ukázat. Nikdo to za vás neudělá (pokud za to někomu nezaplatíte). Zvládnout sebepropagaci bude formovat vaši kariéru.

 

V průběhu vaší kariéry zjistíte, že někteří lidé nemají vaši práci rádi, a to je naprosto v pořádku. Fotografie je subjektivním prostředkem, takže ne každý bude milovat každou vaši fotku. A jsem si jistá, že ani vám se nelíbí každá fotka, kterou vidíte na svém instagramu.

 

Ať už se ucházíte o jakoukoli práci, vlastníte svůj styl a věřte, že klientovi ukážete, proč by vás měl najmout. Pokuste se příliš nesrovnávat s ostatními.

texel

Autor článku

Kristýna Snášelová

Studentka oboru Fotografie na střední škole Art Econ. V budoucnu bych se ráda věnovala focení svateb, tak mi držte palce. :)

 

Mohlo by vás zajímat

S jakým objektivem fotit svatby

S jakým objektivem fotit svatby? (Nikon)

Jaké jsou nejlepší objektivy od Nikonu, se kterými se vydat fotografovat svatbu? Tento článek je mým osobním rozvitým názorem, a proto ho nemusí všichni považovat za bernou minci, nicméně vycházím ze zkušeností a pokusím se vám vysvětlit jaký objektiv a proč v konkrétních situacích používám. Pro začátečníky máme kurz fotografování Zrcadlovka od A do Z. […]

Autor článku Karolína Herzogová Datum článku 20.09.2015
Komentáře k článku 0 Komentářů Rubrika článku Jak fotit
Jak fotit květiny

Jak fotit květiny

Se zvyšujícími se teplotami a blížícím se dubnem, se začíná tráva zelenat a nebude trvat dlouho, a na naše nosy zaútočí pylová alergie. Nemohla jsem si proto vybrat lepší dobu na napsání článku než je právě 17. březen (i když kdo by ještě před Vánoci tušil, že na začátku březnu začne rozkvétat zlatý déšť?). Fotografování […]

Autor článku Karolína Herzogová Datum článku 17.03.2014
Komentáře k článku 0 Komentářů Rubrika článku Doma Jak fotit V přírodě
D4s_58_1.4_front34r.low

Sedm dní v novinkách z fotografie

První oficiální zprávy o Nikonu D4s Před pár týdny jsem v novinkách shrnul tužby a předpoklady žurnalistů týkající se nové vlajkové lodi mezi zrcadlovkami Nikonu. Včera byl v Tokiu poprvé oficiálně Nikon D4s představen. Pojďme se tedy společně podívat, v čem je lepší, než jeho předchůdce. V prvé řadě, ač má stejné rozlišení, 16MPx snímač není stejný jako v D4. […]

Autor článku Ondřej Panáček Datum článku 26.02.2014
Komentáře k článku 0 Komentářů Rubrika článku Technické novinky
Najdete se? Dalších 7 typů fotografa

Najdete se? Dalších 7 typů fotografa

Po úspěšném článku 6 typů fotografa. Který jste vy? jsem si posvítila na další známé a neznáme druhy. Snad se tentokrát naleznete mezi adrenalinovými šílenci, trpělivými ornitology nebo cokoli mezi tím. 1. Architekt Architekt miluje geometrii budov. Často si vybírá jako prostředek černobílou fotografii, aby zdůraznil linie a úhly. Samozřejmostí jsou snímky s dlouhou expozicí. Naleznete jej s očima vzhůru [&

Autor článku Monika Manová Datum článku 20.02.2015
Komentáře k článku 0 Komentářů Rubrika článku Zajímavosti